maandag 25 februari 2008

Abdijcross (Kerkrade)

Vóór de wedstrijd:

10.45 uur, zo 27-01-2007: de cassetterecorder speelt Turkse popmuziek. Vanmiddag om 13.45 uur klinkt het startschot. Het parcours is minder zwaar dan vorig jaar, verzekert het affiche van de Abdijcross. 5 kilometer in de blubber. Het weer is (zoals het er nu uitziet) goed te noemen.
Op internet kijk ik nog even, wat de resultaten waren van de afgelopen jaren. Maar… elke prestatie staat op zichzelf!

Vanochtend nog een beetje geploeterd aan mijn boek. Een totaal andere muze dan de sport. Maar ik kan niet zonder beiden. Al is mijn verloofde mijn gróótste muze…

Achilles-Top hoopt het NK Cross te bemachtigen. Het parcours leent zich daar heel goed voor. Heuvelachtig, modderig en een schitterende omgeving. Ik hoop voor ze, dat de KNAU een goede beslissing neemt. Dus: "ja" zegt tegen dit Kerkraadse parcours.

Ik dood de tijd met het lezen van de zaterdageditie van de krant. Mijn oog valt op de "weeklog" van Erik van Muiswinkel. Waarin hij een statement vraagt van atleten m.b.t. de keuze van China als organisator van de Olympische Spelen. Het land waar de meeste mensen in dodencellen zitten en waar strafkampen een nog alledaagse realiteit zijn.

Stevig ontbijt genuttigd. Boterhammen met pindakaas. Nog nét geen "Cooking with Elvis". Tegen 11.30 uur gevolgd door een bord nasi goreng. Mijn vezelhuishouding móet nu wel in orde zijn!
De laatste tijd iets meer getraind dan de voorgaande maanden. Deze maand ook begonnen met het bijhouden van de ge-rende kilometers.
Een rondje Rolduckerveld – Herzogenrath – Haanrade – Eygelshoven - Landgraaf (Essent) – Gaiapark – Hertenpark (Kerkrade) – Rolduckerveld: ongeveer 14 km schat ik.

Voor de rest veel aan de vaste trainingsavonden vastgehouden van Fred’s atletiek-circus. Ik heb zo’n 39,6 km op mijn "maandteller" staan. Relatief weinig als ik dit vergelijk met mijn collega "toppers". De meesten zullen aan het dubbele zitten. Maar ik vind téveel dingen interessant...

11.50 uur: nog eventjes en het feest kan beginnen!

Na de wedstrijd:

De abdijcross verliep goed. De resultaten zijn te zien op: http://www.achilles-top.nl/


P.S.: De foto is gemaakt door mijn vriendin Sally (freelance fotografe).

Geen opmerkingen: