vrijdag 14 december 2007

Straatkrant


Beste landgenoten,

Ik wil via deze weblog een beetje reclame maken voor de straatkrant die in (bijvoorbeeld) Heerlen verkocht wordt.
Koop dit "Straatmagazine" en help dak- en thuislozen aan een klein inkomen.
Er zijn wel spelregels aan deze krant: verkopers dragen een badge en de artikelen zijn alléén in het Nederlands. In steden als Kerkrade (o.a. bij de verkoopster vóór de Albert Heijn (Hertogenlaan)) duikt tegenwoordig een Frans-Nederlandse versie op. Dit vind ik op zijn zachtst gezegd "een beetje vreemd".
In "Straatmagazine" staan regelmatig nieuwtjes. Zoals deze maand een exclusief interview met Boudewijn de Groot, die speciaal voor dit tijdschrift zich liet interviewen (ofschoon hij momenteel eigenlijk een interview-stop hanteert).
Het voorbeeld van "Straatnieuws" is de Engelse straatkrant "Big Issue".

De volgende gedichten zijn afkomstig uit de actueelste straatkrant:

Eerste dag
Vandaag is de dag
Dat ik weer naar school mag
Een agenda, pen en papier
En misschien ook nog
Een beetje plezier
Want is alweer
Een tijdje geleden
Dat er cijfers en letters
Van mijn vingers gleden
Maar ik ga met frisse moed
Een nieuwe periode tegemoet.
John de H.

Goed Nieuws
Hoe moet ik het vertellen
Wie kan ik nu nog bellen
Om te zeggen hoe het met mij gaat
Om te zeggen hoe het in het leven staat
Want het gaat steeds beter met mij
Voel me met de dag steeds meer vrij
Desnoods loop ik mijn blote billen
Maar zo ver laten we het niet gaan
Ik blijf hier gewoon rechtop staan.
Roland S.

Geen opmerkingen: